Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с клапите за въздух в купето

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Аз преди наколко дена се заиграх с моторчето, което е за температурата, но те са еднакви. Беше запецнало в едно положение и не мърдаше. Бях засилил да разглобявам, но установих, че нямам инструмент 5,5 В крайна сметка се зарадвах, че така стана, защото си реших проблема без да го свалям. На самата ос има нещо като шлици или както там се нарича, чрез които може принудително да се върти. Аз го раздвижих от там, след това през дупката на оста пръснах няколко пъти WD40 и сега работи перфектно. Струва си да опиташ, поне не се занимаваш със сваляне и такива работи.
    00' Alfa Romeo 156 2.4 JTD 136 к.с.
    97' Alfa Romeo 156 1.8 TS 144 к.с.
    ex. 95' Alfa Romeo 155 2.0 TS 150 к.с.; 97' Alfa Romeo 146 1.4 TS 103 к.с.; 95' FIAT TIPO "Mania" 1.6 i.e. 75 к.с.

    Comment


    • #32
      Ха, вярно, че главите на винтовете са 5.5, а не 6. Просто видях, че 5 не влиза и пробвах с 6, което малко играеше. Иначе моторчето за температурата е по-ниско и много по-удобно за работа. Това, което ми е проблемно е точно над него.
      А шлиците на оста и аз ги видях, но не посмях да ги напъвам, за да не изхрущи нещо. Имах идея да ги понапъна, но не знам какъв е механизмът вътре, предполагам зъбни колелца, пластмасови и доста крехки. От друга страна, при положение, че са направени метални (след като всичко по тая система е пластмасово) и стърчат извън моторчето, предоставяйки възможност за принудително въртене на оста, все си мисля, че няма да е случайно. Може и затова да са направени. Ако го видя разглобено, може би ще знам дали става с груба сила или не, ама така...

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от Panchev Покажи съобщение
        Мерси! Мислех, че снимки не ми трябват, ама като ги има няма да е лошо да им хвърля едно око.
        Ето....
        Attached Files
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #34
          Ам, да, така изглеждат нещата и е елементарно за поправяне, ама да е на поляната тоя слон, а не под таблото! Втората снимка дава най-точна представа. Вади ми нервите с памуче това животно. Малко се обърках от разположението на големия мотор, но предполагам, че е от английски автомобил и това обяснява нещата.
          PS: ФЕРАРИСТ, ако много се изнервя и предприема решаване на проблема с груба сила, че да потроша моторчето, ще се намери ли някое такова из твоите "морги"?

          Comment


          • #35
            Колега свалих моторчето като направихме с бащами един импровизиран инструмент,наистина размера е 5,5 но аз го развих с 6.Инструмента представлаваше една канбанка 6 и на нея заварихме едно жило.Успех колега дано сън бил полезен.
            Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99

            Comment


            • #36
              Да, наистина си трябва "крив" инструмент. Ще пробвам с малка тресчотка (с голямата не стана, че няма къде да се навре), ако не -с гъвкаво удължение. Все си виках, че има някоя хитринка, ама нейсе!

              Comment


              • #37
                Ами, току-що успях да сваля моторчето, отворих го, с надеждата да открия нещо изпочупено или блокирало по него, но уви! Смазах го, вързах го на куплунга и си работеше добичето -врътка си се напред-назад при местене на селектора. Проблемът си остана в клапата, която трябва да се завърти то него. Тази клапа се вижда (и се пипа) чудесно, като се махнат жалузите, които се отгоре на таблото и през които духа в лицето или нагоре към купето. Заседнала е във вертикално положение и не мърда, или поне съвсем малко, като се понапъне с ръка. Но оттам, откъдето трябва да я завърти моторчето не мърда и на милимунда. Нямам представа, дали моторчето върти директно само клапата или има връзка и с друга (други) клапа, като двете (или повече) се въртят заедно. Явно има нещо заседнало и трябва раздвижване, ама дори и до сила да опре въпросът, не виждам как бих могъл да бръкна и да го развъртя с ръка или с нещо друго. Явно ще мисля някакво приспособление, за да приложа сила с него.

                Comment


                • #38
                  Явно проблема е същия като при мен. Огледай внимателно бялото пластмасово колелце между моторчето и клапите. При мен се е счупила една част от него и вече не върши работа.

                  Comment


                  • #39
                    Ц, здраво е! Аз като махнах моторчето и това бялото пластмасовкото си излезе цяло - то не може да се държи самичко на клапата. Проблемът е, че това пластмасово колелце не ще да се завърти металният палец вътре, който е заедно с клапата.
                    Снощи продължих да се занимавам с проблемчето успях да изкарам от клапата, бъркайки отгоре през жалузите, едно черно пластмасово парче, приличащо на острие на нож. Не мога да схвана откъде се е появило там. Има предположения, че е парче от поленовия филтър, ама пък чак дотам да стигне много не ми се вярва. Остава да се надявам, че няма и други. После понапръсках тук-там с WD-40 и с яки и дълги отвертки поразвъртях палеца, който върти клапата, но не бих казал, че се върти много меко. Освен това не мисля и че е освободен целия ход на клапата, щото гледайки оста на моторчето виждам, че тя трябва да се завърта на около 1/4 оборот, а ми се струва, че клапата има по-малък ход. Но пък, въртейки клапата на ръка установявам, че имам всички посоки на духалката и явно толкова си се върти, щото не мърда повече и при як напън. Засега нагласих рчно клапата да духа към стъклото и краката, то това беше и целта на занятието всъщност и мога да си карам и така. Остава да намеря време да закача моторчето на мястото му и да се разбере дали с това е решен проблемът. Ама подозирам, че монтажът ще е по-гаден от демонтажа и не ми се ще да се захващам.

                    Comment


                    • #40
                      И така, вече май не остана нещо, което да не ми е ясно по въпроса. Целият проблем се е коренял в изкривеното тяло на духалката, която е зад барчето за радиото. Явно предишният собственик си е бил натъпкал много душмански радиото, като по този начин е изкривил всичко зад него. Трайно! В резултат на което клапата, която се намира там, не може да се върти, ама хич! При изправяне на пласмасата с доста натискане, клапата изглежда си се върти нормално. Или почти. Сега ще мисля методика, чрез която да върна пластмасата зад радиото в оригиналното й положение -вероятно чрез нагряване с пистолет за горещ въздух или чрез разпъване и подпиране с някакви скоби. Следващият кофти момент обаче е, че като съм разглобявал моторчето, явно не съм го сглобил съвсем в първоначалния си вид -бях извадил самото моторче извън зъбните предавки, за да го пробвам дали се върти и няма начин да съм го върнал на мястото му в съвсем същото положение, в което си е било. Също така, синьото колелце, което върти потенциометър, предполагам именно за следене на хода на моторчето, сигурно също не е съвсем на мястото си. Като резултат, моточтето няма пълния си ход в една от посоките и позициите на селектора не отговарят на духалките. Засега това не е чак такъв проблем, защото ме устройва да духа към стъклото или в краката, тези позиции са наред. А и може да се счита за напредък, защото преди това изобщо не работеше. Явно трябва да търся друго моторче, защото не виждам начин това да го настроя, а с метода проба-грешка мога да побелея, докато постигна поне задоволителен резултат, като се има предвид с колко зор се сваля и качва на мястото му. Някакви идеи за моторчето?

                      Comment


                      • #41
                        !!!

                        Здравей Колега,
                        виждам че бая си се измъчил с тия клапи и моторчета.Май и Мен това ме чака.При Мен проблемът е от друго естество.Ако ми позволиш да го споделя в твоята тема?Та значи примерно сутрин паля колата,позагрява и почва да духа топло и след около 15 минути само си обръща на студено (лятото е наопаки).И после независимо на какво положение са врътките духа студено.Единственият случай,когато духа толо е когато крайната дясна врътка е на МАКС.Иначе няма сила с която да го накарам да духне топло.Клапите за разпределение на въздушният поток са о.к.Но това топло-студено направо ме изнервя.Сама си сменява температурата на обдухване когато си поиска.Датчика за външната температура е о.к.(на таблото се изписват верни градуси).А като се сетя дори когато селектора е на позция 0 пак духа.Ненормална работа.Дайте съвети Колега как да се справя с този проблем.Диагностика дали ще го хване този проблем?
                        Благодаря и лека вечер

                        Comment


                        • #42
                          Интересен проблем, колега. Обаче все ми се струва, че е по-елементарен от моя. Защо мисля така? При положение, че има моменти, в които духа топло (респ. студено), а клапите за разпределение са ти ОК значи, че нямаш проблеми с моторчетата или с кабелите до тях! Нито с хода на клапите. Което значи, че механичен проблем нямаш. Колкото и банално да звучи като отговор, проблемът излиза, че е в електронното табло за управление. Или в датчика за вътрешна температура, който също се намира на него. Мисля си, че оттам трябва да почнеш.

                          Comment


                          • #43
                            !!!

                            Благодаря за подкрепата Колега Панчев,
                            дано проблема да е по-елементарен отколкото изглежда.Сега като се сетя неработи и 4-тата степен на вентилатора,бутона за климатика като го натисна светва и включва компресора,като въртя селектора за топло-студено (също се включва бутона за климатика).
                            П.С. А при Теб дори на степен Макс ли не духа максимално топло?
                            Лек ден

                            Comment


                            • #44
                              Колег и аз бях зглобил едното моторче грешно,но го оправих като разглобих второто моторче и видях от него те са еднкви и двете.Вече си разглобил много неща не ти пречи да свалиш и другото моторче.Начин е като дадеш правилно зглобеното моторче да кажем в най дясно положение след което го разглобяваш и по този начин можеш да зглобиш и другото.Синьото зъбно го зацепваш по същия начин и трябва всичко да е наред.
                              Alfa Romeo 156 1.8 T.S. 99

                              Comment


                              • #45
                                Първоначално публикувано от Alffa Покажи съобщение
                                А при Теб дори на степен Макс ли не духа максимално топло?
                                Лек ден
                                При мен проблемът не е в това, че не духа топло. Топлото е перфектно, особено и след като смених термостата. При мен не можеха да се управляват клапите за посоката на въздушния поток!
                                Първоначално публикувано от stefoko Покажи съобщение
                                Колег и аз бях зглобил едното моторче грешно,но го оправих като разглобих второто моторче и видях от него те са еднкви и двете.Вече си разглобил много неща не ти пречи да свалиш и другото моторче.Начин е като дадеш правилно зглобеното моторче да кажем в най дясно положение след което го разглобяваш и по този начин можеш да зглобиш и другото.Синьото зъбно го зацепваш по същия начин и трябва всичко да е наред.
                                Мислех си го това, обаче не виждам как ще стане. Аз бях извадил само моторчето (извън зъбните колелца), за да пробвам дали върти. Еми въртеше си. Само че, явно, като усети електрониката, че моторчето върти напразно (явно по липсата на резултат от синьото колелце) и то си се въртеше напред-назад, като изоглавено. И да отворя друго моторче, няма белези по които да зацепя правилно червяка на моторчето със зъбчатките. Вярно, че оста, която движи клапите, си има начално и крайно положение, но те се достигат независимо (поне доколкото схванах) от зацепването. Като го вързах с клапите обаче, се оказа, че не му стига ход в едната посока. А синьото колце, което върти потенциометъра не пробвах дали има начално и крайно положение. Във всеки случай, голяма играчка е синхронизирането. Мисля, че ще е по-лесно да пробвам направо с ново моторче. Щото е много играчката за една проба, да провериш дали си успял със зацепването.

                                Comment

                                Working...
                                X